Tori a Lokita
Bratia Dardennovci v jednom zo svojich najlepších filmov prinášajú silnú, sociálne realistickú výpoveď o ľudstve a humanizme. Mladý chlapec a dospievajúce dievča, ktorí pricestovali z Afriky do Belgicka, čelia vďaka svojmu nerozlučnému priateľstvu ťažkým podmienkam imigrácie. Lokita sa snaží presvedčiť úrady, že v západoafrickom sirotinci vypátrala a spoznala svojho o osem rokov mladšieho brata Toriho – hoci ho naposledy videla ako batoľa. Jej obavy sú oprávnené. Nie je dôveryhodným svedkom. A skutočne, Tori nie je jej pokrvný príbuzný; spoznali sa až na vyčerpávajúcej ceste naprieč Európou. Ich silné puto však nie je len dielom okolností. V nepriateľskom a nebezpečnom prostredí nachádzajú jeden pri druhom lásku a oporu. Dočasne ubytovaní v štátom spravovanom centre, pracujú v noci bok po boku v talianskej reštaurácii, v ktorej slúžia jej šéfkuchárovi ako poslíčkovia drog. Bratia Dardenneovci pracujú zotrvalo na takej vysokej úrovni (Dva dni, jedna noc; Neznáme dievča), že máme tendenciu vnímať ich filmy ako niečo samozrejmé. To by však bola chyba. V čase, keď veľkej časti kinematografie dominujú fantazijné úteky od reality k moci a sile, bratia Dardenneovci zakladajú svoje filmy na sociálnom realizme a vcítení sa do slabých a zraniteľných. Ich posledný film vás napne až na prasknutie a rozbúši vám srdce.
Viac informáciíPodobné tituly
O programe
Bratia Dardennovci v jednom zo svojich najlepších filmov prinášajú silnú, sociálne realistickú výpoveď o ľudstve a humanizme. Mladý chlapec a dospievajúce dievča, ktorí pricestovali z Afriky do Belgicka, čelia vďaka svojmu nerozlučnému priateľstvu ťažkým podmienkam imigrácie.
Lokita sa snaží presvedčiť úrady, že v západoafrickom sirotinci vypátrala a spoznala svojho o osem rokov mladšieho brata Toriho – hoci ho naposledy videla ako batoľa. Jej obavy sú oprávnené. Nie je dôveryhodným svedkom. A skutočne, Tori nie je jej pokrvný príbuzný; spoznali sa až na vyčerpávajúcej ceste naprieč Európou. Ich silné puto však nie je len dielom okolností. V nepriateľskom a nebezpečnom prostredí nachádzajú jeden pri druhom lásku a oporu. Dočasne ubytovaní v štátom spravovanom centre, pracujú v noci bok po boku v talianskej reštaurácii, v ktorej slúžia jej šéfkuchárovi ako poslíčkovia drog. Bratia Dardenneovci pracujú zotrvalo na takej vysokej úrovni (Dva dni, jedna noc; Neznáme dievča), že máme tendenciu vnímať ich filmy ako niečo samozrejmé. To by však bola chyba. V čase, keď veľkej časti kinematografie dominujú fantazijné úteky od reality k moci a sile, bratia Dardenneovci zakladajú svoje filmy na sociálnom realizme a vcítení sa do slabých a zraniteľných. Ich posledný film vás napne až na prasknutie a rozbúši vám srdce.